בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
בני פרץ מימון הי''ו יהיה בר מיצוה ב יב סיון, שיוצא ביום שבת.. אני רוצה לעשות המסיבה באולם ב יום חמישי לפני אותה שבת, כדי שיעלה בשבת (כשהוא בן יג בדיוק). בפרשת ''בהעלותך'' לקרא בתורה, עד כאן זה לא בעיה, אני מקוה. שאלתי: אנו נוהגים שיעלה ויקרא בתורה גם בשני (או חמישי) לפני השבת הסמוכה, והוא עדיין חסר 3-4 ימים ל יג' שנה מלאים. האם יכול לעלות בכל זאת, (או אם לא לעלות) או האם יכול לפחות רק לקרא בתורה והוא עדיין לא יג' שנה מלאים..
כבר עבר הזמן. אבל נקוה שתהיה בתשובה תועלת לאחרים.
לפי הפשט אין מניעה להעלות את הילד לתורה גם קודם שנעשה בר-מצווה אבל לדעת רבנו האר"י יש להמנע מזה (והוא מתיר לקטן לעלות רק בשבתות לעליית שביעי). ואין להקל בדבר אלה אם כן לצורך.
במקרה שלך אין צריך שיעלה גם בחול, כבר הוא עולה בשבת בקול רעש גדול.