נדר
מכיון שהחלק של הנדר שנדרת שהבעל לא ישחק עם ההורים אין בו ממש, כי אדם לא יכול לאסור על חבירו דברים שאינם שלו, גם החלק שנדרת שהוא לא ישחק אתך אינו קיים, וכמבואר כיוצא בזה בשלחן ערוך (יו”ד סי’ רל”ב ס”ז). בקיצור, אין כאן נדר ואין צריך התרת נדרים.
אם כן כל אדם שרואה בהלכה "טוב לעשות כך וכך" או "ראוי להחמיר" עדיף שימנע עצמו מזה מלקחת הנהגה טובה שהיא יותר מעיקר הדין כי אין אדם שלא ישכח מלומר בלי נדר ועם זה יכנס בספק נדר . לדוגמא התנהגתי לברך על המים קודם הנטילה לסעודה כמו שהורה הגאון הרב ברכת השם זצ"ל שטוב להתנהג כך אלא שהרבה פעמים אני שוכח ואני לא בטוח שהתנהגתי כך שלושה פעמים רצופים, מה לעשות כשיש ספק כזה כי הרבה הנהגות כאלו התנהגתי אבל פעמים שאין לאל ידי לקיימם. כמו הצדקה בשחרית ומנחה כי אין לי פרוטות במזומן. תודה לרב.
עיין בהליכות עולם למרן מלכא זיע"א (חלק ח' דף נ"ט) שכתב שיש מקילין לא לעשות התרת נדרים על דבר שנהגו שלש פעמים מפני שסומכים על ההתרה שעושים בערב ראש השנה ובערב יום כיפור, ויש להם על מה שיסמוכו. עיין שם. וממילא אם שכחת אי פעם, אין חשש ובמיוחד שאינך רוצה לבטל את הנדר לגמרי, וכמו שכתב הרב שם.