Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום. במגילת אסתר ב,י"א נאמר על מרדכי: וּבְכָל-י֣וֹם וָי֔וֹם מָרְדֳּכַי֙ מִתְהַלֵּ֔ךְ לִפְנֵ֖י חֲצַ֣ר בֵּית-הַנָּשִׁ֑ים לָדַ֙עַת֙ אֶת-שְׁל֣וֹם אֶסְתֵּ֔ר וּמַה-יֵּעָשֶׂ֖ה בָּֽהּ: רש"י במקום אומר: זה אחד משני צדיקים שניתן להם רמז ישועה, דוד ומרדכי.... בשמואל א (יז,לז) כתוב: וַיֹּאמֶר֮ דָּוִד֒ יְהוָ֗ה אֲשֶׁ֨ר הִצִּלַ֜נִי מִיַּ֤ד הָֽאֲרִי֙ וּמִיַּ֣ד הַדֹּ֔ב ה֣וּא יַצִּילֵ֔נִי מִיַּ֥ד הַפְּלִשְׁתִּ֖י הַזֶּ֑ה וַיֹּ֨אמֶר שָׁא֤וּל אֶל דָּוִד֙ לֵ֔ךְ וַֽיהוָ֖ה יִהְיֶ֥ה עִמָּֽךְ: רש"י במקום אומר על דוד: יודע אני שלא לחנם נזדמן לי הדבר ההוא, אלא שלעתיד אני בא לידי כיוצא בה לתשועת ישראל, ואסמוך עליה ואצא. וזה אחד משני צדיקים שנתן להם רמז, וחשו להשכיל לדבר, דוד ומרדכי..... מדוע רש"י לא אומר דברים אלו גם על מרים? הלא כתוב במסכת סוטה "היתה מתנבאה ..ואומרת: עתידה אמי שתלד בן שמושיע את ישראל" ?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

מרים אינה עניין לכאן, דהיא התנבאה בפירוש שכך יהיה, אבל הם לא התנבאו בכך אלא שניתן להם רמז, והם מעצמם התבוננו בו וחשו להשכיל לדבר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן