Menu
שאל את הרב
print
אא

שמעתי על ספר הנקרא בית המדרש: א. במה ספר זה עוסק? ב. האם מותר לעיין בו? שמעתי גם על ספר מדרשי זוהר על דרך הפשט הנקרא לקט שמואל, האם מותר ללמוד בו? או שהוא כדין הזוהר שלא על דרך הפשט?

הרב אדיר כהן

ספר בית מדרש כולל אסיפת מדרשים כגון מסכת היכלות, מעשה יהודית, ועוד. בודאי שאין מניעה ללמוד מדרשם אשר ממקור קודש יהלכון, ואדרבה טוב לקרותם בשעת הפנאי, ויש בהם הלכות והליכות מוסר ויראת שמים וחידושי תורה. אם כי יש לדעת שלא כל המדרשים שמתפרסמים שם ברי סמכא ולעתים יש קצת פקפוק באמינותם, ושלא נפלו בהם זיופים או שיבושים, ולכן יש לקחת הכל בערבון מוגבל אם נמצא בהם דבר הסותר לספרים שנתקבלו בכל תפוצות ישראל מדורי דורות.
 ספר לקט שמואל הוא ספר ליקוט מדרשים שנאמרו בדרך פשט מלוקטין מן הזוהר ואין כלמניעה לכל איש ישראל מללומדם. והרי אף לימוד הפשט בזוהר הקדוש מותר לכל אדם ללמוד ומצוה רבה יש בידו ורק עומק דברי הזוהר על דרך הסוד ושאר ספרי מהרח"ו אין ללמוד רק מי שכבר מילא כרסו בש"ס ופוסקיפ תוך יראת שמים טהורה. 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן