Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר לגבר לגלח את בית השחי לא ליופי אלה למעט את ריח הזיע בפרט כשעובדים עם חילונים ויש חשש של חילול ה'?

הרב יעקב כהן

אסור לגלח שער בית השחי כמו שכתוב בשלחן ערוך (יורה דעה סימן קפ"ב סעיף א'). ואפילו במקום שרגילים האנשים לגלח אין להקל בזה כמבואר בבית יוסף וכן כתוב בביאור הגר"א שם (סעיף קטן ב') בדעת הרמב"ם ומרן. ע"ש. ואם מפריע לו ריח הזיעה יכול לשים דאורדורנט.

שאלת המשך:

בשנה שעברה שעניתם לי על כך, מאז שמרתי על ההלכה אבל עכשיו עלו לי בעיות בריאותיות עקב השינוי ורציתי לשאול שוב. בגלל העור הרגיש שיש לי, בימות הקיץ כשמזיעים הרבה ושיער בית השחי מחזיק את הזיעה הנקבוביות (החורים הקטנים בעור שמשם יוצא הזיעה) נסתמות ומתנפחות ויכולים להגיע לזיהום שמצתרך אנטיביוטיקה. לפני שהפסקתי לגלח זה לא קרה. ובאיזור בית הערוה ההצטברות של זיעה גורם לפריחות של העור (דומה למה שקורה לתינוק לפעמים כשלובש טיטולים) ומפריע הרבה. זה גם לא קרה לפני. יש פתרון להתקלח כמה פעמים ביום כדי להעביר את הזיע אבל יש בזה הרבה טירחה למצוא זמן לזה וגם מצריך שימוש של הרבה מים (שחבל לבזבז וגם עולה כסף). ברור שאני אעשה כל מה שההלכה אומרת אבל רציתי לדעת אם יש מקום להקל במקרה זה.

הרב יעקב כהן

כתוב בשלחן ערוך (יורה דעה סימן קפב סעיף ד') מי שיש לו חטטין [פצעים] בבית השחי ובית הערוה ומצטער מצד השיער מותר להעבירו. עד כאן.

שאלת המשך:

האם מותר לגבר להסיר שיער באזור החלציים? אציין שכיום בכל העולם וגם בישראל ישנם המון גברים שמורידים את השיער באזור זה והדבר נחשב כדבר מקובל.

הרב יעקב כהן

כתוב בשלחן ערוך (שם סעיף א') שמותר להעביר שיער שאר איברים (חוץ מבית השחי ובית הערוה וכנ"ל) במספרים בכל מקום. ע"ש. וגם מספרים כעין תער מותר כמבואר בבית יוסף ובאחרונים שם. אבל בתער וכל הדומה לתער [כל שמקבל אותה תוצאה] – אסור. ואפילו במקום שרגילים בכך גם הגברים – אין להקל בזה לדעת מרן וכמו שכתבנו לעיל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן