שאל את הרב
print
אא
א. הרמב"ם בפיה"מ יומא פ"א מ"ח כ' שאדם שענינו מסופק אסור לחושדו שעושה עבירה (וע"ז אמרו בגמ' בחושד בכשרים לוקה בגופו) ומצד שני בפיה"מ אבות [פ"א מ"ו] כ' שמה שאמרו חז"ל החושד בכשרים לוקה בגופו נאמר אדם שידוע שהוא צדיק ולכאו' זה סתירה בדבריו ב. לכאו' קשה על הרמב"ם באבות [שם] מהגמ' שבת [צז.] ויומא [יט:] שמבואר שענין חושד בכשרים שייך גם במי שענינו מסופק ג. שמא י"ל שהרבמ"ם ביומא חזר בו ממה שכתב באבות עיקבות הקו' הב' ששאלתי

מרן ראש הישיבה

בפירוש משניות יומא מדבר בכהן גדול.
ב. זה צריך עיון וישוב. ולומר שהרמב"ם חזר בו קשה מאוד באותו ספר. תבדוק בתרגום הרב קפאח.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0