בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
האם ילד פחות מגיל שלוש עשרה יכול להוציא את הרבים בקריאה בתורה, האם יש מקורות שדנים בזה בספרי רבני תוניס או ג'רבא ?
בשאלות ותשובות איש מצליח חלק א' (חלק אורח חיים סימן כ' עמוד א') הסיק שהיכן שאין גדול שיקרא ויש רק קטן שלא הגיע למצוות יעלה לתורה ויקרא בלי ברכה ועיין עוד בספר רפאל המלאך (חלק אורח חיים סימן א' דף כ"ח עמוד א') ובהגהות מורינו ורבינו הגאון הנאמ"ן נר"ו, ובהסכמת הראשון לציון הגאון רבינו עובדיה יוסף זצ"ל שבראש הספר, ובספר מקור נאמן חלק א' (סימן רל"ה)