Menu
שאל את הרב
print
אא

חמי הוא יהודי שהולך עם כיפה על הראש, הולך לבית כנסת בשבת ושומר על מה שהוא מבין, אך מידי פעם הוא עובד בשבת. שאלתי היא: האם יש לי בעיה להגיע אליו לשבתות או שיש בזה הנאה משכר שבת? ומה הדין במקרה והוא שואל אותנו מה להכין עבורנו שאז הוא קונה רק עבורינו דברים לשבת?

הרב רזיאל כהן

שכר שבת הוא מה שמגיע לפועל עבור עבודתו בשבת. ואסור לפועל לקבל אותו (חוץ מאופנים מסויימים המבוארים בסימן ש"ו סעיף ד' ובאחרונים שם).
אך מה שהפועל קונה בכסף שהרויח (באיסור) בשבת – אין שום איסור ליהנות ממנו בדיעבד (עיין בסימן תמ"ג סעיף ג' ובתפלה למשה חלק ב' סימן ח'. וכל שכן בנדון דידן), וכל שכן במקרה שלך, שמן הסתם רוב הכסף של חמיך הוא כסף של היתר. ולכן אין מניעה להתארח אצלו, גם אם הוא קונה בכספו מאכלים מסויימים במיוחד עבורכם.
כמובן כל זה בתנאי שאינו מבשל עבורכם בשבת וכיוצא בזה. אם ח"ו הוא מבשל או עושה מלאכת איסור עבורכם בשבת, אסור לכם ליהנות מאותה מלאכה, ויש בזה גם סרך איסור של "לפני עור לא תתן מכשול".

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן