Menu
שאל את הרב
print
אא

הבת שלי רשומה בקיטנה שהפסיקה ל3-4 ימים עקב כך שלא היה מבנה ממוגן מטילים (צוק איתן - התשע"ד). בימים אלו לקחתי חופש. האם אני יכול לדרוש מהקיטנה שיתנו לי החזר כספי או שיפעילו את הקיטנה ל-3 ימים נוספים מעבר למה שנקבע מראש?

הרב אדיר כהן

אם הקיטנה המשיכה כרגיל והיו כאלה ששלחו את ילדיהם לשם רק הורים מסויימים פחדו מלשלוח, אין צריך להשלים הימים. ואם ביטלו את הקייטנה, כמו שבכמה ערים אסרו חוקית לקיים קייטנות באותה תקופה אם אין המקום מוגן מטילים, היה מקום לומר שצריכים להשלים הימים או להחזיר תשלום אותם הימים, שהרי זה בגדר "מכת מדינה", עיין בשלחן ערוך חושן משפט (סימן שכ"ב סעיף א'), ובשו"ת שיח יצחק – חדאד חלק ב' (חושן משפט סימן כ"ב).
אלא דלפי האמת לדעת מור"ם (סימן שכ"א סעיף א') גבי מלמד, ההפסד הוא על ההורים ולא על המלמד, והסמ"ע והגר"א חלקו עליו. ועל כן אם עוד לא שילם – פטור מלשלם, אבל אם כבר שילם אינם חייבים להחזיר לו. ועיין עוד בקובץ ויען שמואל חלק י"ב (סימן כ"ז) כמה פרטים וחילוקים בדינים אלו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן