שאל את הרב
print
אא

אמי עליה השלום, נפטרה בתאריך ד' באייר תשע"ב בשעה 19:00, ונקברה ביום המחרת, ה' באייר.
1. מתי אפשר לקיים אזכרה של 11 חודש?

2. האם אפשר לעלות לקבר באזכרת ה-11 ובאילו שעות?
3. מתי אפשר לקיים אזכרת השנה, ומתי העלייה לקבר?

הרב אדיר כהן

1. באזכרת י"א חודש הולכים לפי יום הקבורה, ובשנה לפי יום הפטירה (ספר מקור נאמן חלק א' סימן תשס"ד). ולכן יש לעשות את האזכרה בליל ד' באייר שאז נסתיימו י"א חודש.
2. ומותר לעלות לקבר באזכרה של י"א, אם ירצו, מתי שירצו.
3. אבל את אזכרת השנה, כבר כתבנו שהולכים לפי יום הפטירה, דהיינו ביום האחרון של שנת האבל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן