את הבשר שמניחים בקערה אין לאוכלו בליל פסח בשום אופן. וגם שאר בשר שאינו מהקערה, במקומות רבים נהגו שלא לאוכלו צלי בלילי פסחים, ובמקום שנהגו שלא לאוכלו אין אוכלים (עיין בשלחן ערוך סימן תע"ו סעיף א' ובכף החיים שם ובהגדת מגיד דבריו ליעקב הלכות שלחן עורך).
והמנהג בג'רבא אשר בדרום תוניסיה שלא לאוכל צלי בלילה ראשון וביום ראשון ובלילה שני, אבל ביום השני אוכלים (עיין בספר ברית כהונה אורח חיים מערכת פ' אותיות כ' – כ"א, ובשו"ת שמחת כהן מהדורא בתרא חלק אורח חיים סימן קמ"א, ובשו"ת איש מצליח חלק ב' חלק אורח חיים סימן כ"ח, ובספר זרע יעקב בחידושי שלחן ערוך שם). ועיר גפצה מן הסתם נגררת אחר ג'רבא (עיין בספר ברית כהונה יורה דעה מערכת ק' אות ט'). ובפרט שגם בתונס מסתמא נהגו כן (וכן הבין בפשיטות בספר עלי הדס פרק י"ב סעיף כ"א).
ומכל מקום בארץ ישראל שיש רק יום טוב אחד מותר לאכול גם ביום הראשון ורק בלילה ראשון אין לאכול (עיין בספר ילקוט כהונה חלק אורח חיים הלכות שולחן עורך הערה 4).