Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום! במשנה ברורה איש מצליח חלק ה סימן תעא עמ' 158 ההערה 1 כתבתם שלספרדים מותר לאכול עוגה שנעשית מקמח מצה בערב פסח, ובמקור שם כתבתם עיין בספר פלוני (איני זוכר את שם הספר) בשם מרן הגרע"י והרב אליהו זקוצ"ל. ומשמע מדיברכם שגם מרן הגרע"י מתיר לאכול בערב פסח עוגה מקמח מצה, וזה אינו שהרי כתב בחזון עובדיה הילכות ערב פסח עמ' קצט שאין לאכול עוגה שנעשית מקמח מצה בערב פסח. אשמח אם תכולו להסביר לי את הדבר תודה.

הרב רזיאל כהן

חבל שאתה ממהר לכתוב בתקיפות: “זה אינו”, בשעה שאפילו לא טרחת לפתוח את הספר המצויין בהערה שם.

ולגופו של ענין, אכן בחזון עובדיה כתב להחמיר בזה, אך כשנשאל למעשה התיר, ואמר שבספרו הוא רק העתיק דברי הרמ”א כמות שהם. וזה הובא בשמו בספר מעין אומר.

זה אמנם נשמע קצת מוזר, ומי שירצה להתווכח יגיד שאין לסמוך על מעיין אומר וכו’. אבל הדברים נראים אותנטיים מאד. ומי שיעיין בסוגיא יראה שכך עיקר הדין לספרדים (וגם לאשכנזים לא פשוט להחמיר, לולא דברי הרמ”א). וכמו שהארכתי בזה בס”ד במחקרי ארץ ח”א סי’ מ”ד (נמצא באוצר החכמה, ומסתמא גם בחנות הספרים של הישיבה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן