Menu
שאל את הרב
print
אא

איזה מעשה או דבר שיכול לכפר על פגם הברית?

הרב אליהו מאדאר

הרבה דברים יש, ועיקר הכל לחזור בתשובה שלמה, ומכאן ולהבא יקדש עצמו כפי מה שיוכל, הן במעשה הן בדבור הן במחשבה.

אמנם בספרים הקדושים דברו הרבה על תעניות וסגופים, אבל כנודע שבדורות האחרונים ירדה חולשה לעולם, ואין להכביד בצומות. והנה לא מזמן עברנו את ימי השובבי"ם הקדושים, אשר בהם עם ישראל הקדוש עשו תיקונים רבים לכפר על פגם זה כנודע. וכל תיקון לעצמו חשוב ויקר מאד.

אמנם איני יודע מי אתה, בחור או נשוי, עובד או לומד, וכיוצא. אך באופן כללי אומַר, שאם עדיין אינך נשוי והגעת לפרק הנישואין, מהר קח לך אשה אשת חיל צנועה וכשרה, ותקיים עמה בית קדוש, וקדש עצמך במותר לך. ואם כבר הנך נשוי, השקע עצמך בתורה וביראת שמים, כי התורה בכחה לכפר על כל העוונות והפשעים.
וראוי והגון להתרגל בקריאת ספר התהלים וספר הזוהר הקדוש כל יום מעט כפי יכולתו.
וכבר כתבו האחרונים כי תחת אשר הרבה פשע – יעשה ויתקן שפ"ע. והוא ראשי תיבות שבת – ליזהר בשמירת שבת והלכותיה בכל פרטיה. פיזור – הוא צדקה. לתת בכל יום פרוטה לצדקה לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה. וענוה – להיות עניו, שבזה נעשה מרכבה לשכינה הקדושה. (עיין בספר חק לישראל פרשת משפטים בסדר יוסף לחק). וה' לא ימנע טוב להולכים בתמים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן