חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

האזכרה של אבי ז"ל חלה השנה בשבת , מתי צריך לצום האם ביום חמישי לפני או ביום ראשון אחרי האזכרה, וכן לגבי עליה לבית העלמין האם לעלות לפני השבת או אחרי השבת
העליה לקבר לפני שבת (ספר “יקרא דחיי” סי’ י”ב אות כ”ד).
ושם כתב שהטעם הוא להקדים את התפילה והצדקה לפני יום הזכרון – לזכותו של הנפטר, ולפ”ז הוא הדין שיש להקדים את הצום.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ג באדר ה׳תשפ״ו – מרץ 12, 2026
יארצייט שחל בשבת מתי הילדים יצומו בערב שבת או בראשון? ואם בשישי, האם מותר לשבור את הצום לפני הדלקת נרות?
יש לאחר את התענית ליום ראשון {ש”ע סימן תקס”ח סעיף ט}
וצריך לקבל את התענית בתפילת המנחה ביום שבת קודש.
{הנוסח מופיע בתפילת שמנה עשרה לפני יהיו לרצון האחרון}
בדיעבד אם שכחו לקבל תענית בתפילה אפשר לומר הנוסח עד צה”כ.
ואם נוהגים במשפחתם להקדים התענית יכולים להמשיך במינהגם ולהתענות בשישי.
וכשמתענה ביום שישי ומעוניינים להקדים ולאכול
יש להתפלל מנחה קודם פלג המנחה ולאחר “הפלג” להדליק נרות ולהתפלל ערבית של שבת{גם מי שבדרך כלל לא מתפללת}
ואח”כ אפשר לקדש ולאכול אף קודם צאת הכוכבים.
{צריך להשים לב שבנוסח קבלת התענית לומר שמקבלת תענית עד אחר תפילת ערבית ולא לומר עד צה”כ}