שאל את הרב
print
אא

האזכרה של אבי ז"ל חלה השנה בשבת , מתי צריך לצום האם ביום חמישי לפני או ביום ראשון אחרי האזכרה, וכן לגבי עליה לבית העלמין האם לעלות לפני השבת או אחרי השבת

הרב חנוך הכהן

העליה לקבר לפני שבת (ספר “יקרא דחיי” סי’ י”ב אות כ”ד).

ושם כתב שהטעם הוא להקדים את התפילה והצדקה לפני יום הזכרון – לזכותו של הנפטר, ולפ”ז הוא הדין שיש להקדים את הצום.

שאלת המשך: אזכרה להורים שחלה בשבת

יארצייט שחל בשבת מתי הילדים יצומו בערב שבת או בראשון? ואם בשישי, האם מותר לשבור את הצום לפני הדלקת נרות?

רבני בית ההוראה

יש לאחר את התענית ליום ראשון {ש”ע סימן תקס”ח סעיף ט}
וצריך לקבל את התענית בתפילת המנחה ביום שבת קודש.
{הנוסח מופיע בתפילת שמנה עשרה לפני יהיו לרצון האחרון}
בדיעבד אם שכחו לקבל תענית בתפילה אפשר לומר הנוסח עד צה”כ.
ואם נוהגים במשפחתם להקדים התענית יכולים להמשיך במינהגם ולהתענות בשישי.
וכשמתענה ביום שישי ומעוניינים להקדים ולאכול
יש להתפלל מנחה קודם פלג המנחה ולאחר “הפלג” להדליק נרות ולהתפלל ערבית של שבת{גם מי שבדרך כלל לא מתפללת}
ואח”כ אפשר לקדש ולאכול אף קודם צאת הכוכבים.
{צריך להשים לב שבנוסח קבלת התענית לומר שמקבלת תענית עד אחר תפילת ערבית ולא לומר עד צה”כ}

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן