Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד שלום רב לכת"ר שאלתי מהי הגדרת הדברים הבאים כתשמישי קדושה או תשמש של תשמיש או קדושה ממש: רצועות תפלין, התיק של התפלין (לא הבית עצמו התיק שלהם) ,פרוכת בבית הכנסת(האם חייב לגנוז אותה),ארון הקודש /היכל ? שאלתי נובעת מכך שלפי המשנה ברורה בהסבר בסימן קנ"ד סעיף ג' נראה שרצועות הם קדושה ממש ולא תשמיש קדושה, ואם כן לפי הרמ"א שקלף מעובד יש לו קדושה עוד לפני השימוש הראשוני כיון שנעשו לשם מצווה גם הרצעות של התפילין אין להשתמש בהם שימושי חול או לנהוג בהם קדושה כגון (להקפיד שלא יגעו על הריצפה) עוד לפני השימוש הראשוני כלומר לפני הנחת תפילין עם הרצועות פעם הראשונה כיון שנעשו לשם מצווה האם זה נכון?ואם כן מהו הגדרתו של תיק התפילין תשמיש קדושה או שהוא תשמיש דתשמיש?

הרב רזיאל כהן

לא הבנתי מהיכן יצא לכת”ר שדעת המשנ”ב סי’ קנ”ד שהרצועות נחשבות כגוף הקדושה עצמה. וכ”ש שאין להחמיר קודם שנשתמשו בהם (אף דטעונות עיבוד לשמה מדינא).
וארונות הקודש של ספרדים נחשבים תשמיש דתשמיש, מפני שהס”ת שלהם כבר מחופים בנרתיקי עץ, וגם הפרוכת מיעקר הדין אינה אלא תשמיש דתשמיש. והארכתי בזה בס”ד במחקרי ארץ ח”ד סי’ ט’. ע”ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן