Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום אני מחפש את האמת לא מחלוקת. רציתי להבין למה כמה רבנים ובניהם רה''י הרב מאיר מאזוז תמכו בהוראות משרד הבריאות נגד התפרצות הנגיף. עכשיו הם לא ממשיכים בהוראתם בעוד שהמשרד הנ''ל ממשיך לחייב חבישת המסיכה במקומות סגורים. דבר שני איך אפשר לציית להוראות בפנימיות ומה אפשר לעשות כדי לשמור על בריאות האחרים. תודה על התשובה.

הרב חנוך הכהן

התשובה לשאלה פשוטה לענ”ד, איננו מחוייבים להוראות משרד הבריאות, אבל במקום שהם צודקים אנו מקבלים את דבריהם. בתחילת המגיפה היה פחד גדול וחוסר בירור ולכן חששו וקבלו את כל ההוראות בצורה ברורה, אח”כ למדו לסנן את ההוראות, בפרט אחרי החיסון החששות ירדו הרבה.
השאלה השניה לא הבנתי.
 לגבי השאלה השלישית, יש להפעיל שיקול דעת בריא ואמיתי וקשה לענות על זה תשובה כללית.

שאלת המשך:

שלום א-לא היו אלא ב' שאלות. ב-ההלכה אומרת לציית להוראות הרופאים לא לשיקולי דעת של אלה שאינם מומחים ושרופא המחמיר חייבים לציית לו. מאידך גיסא ''אין איסור'' לציית להוראות ו''חמירא סכנתא מאיסורא''. אז למה לא מחמירים? תודה רבה

הרב חנוך הכהן

אם הרופא אומר שפלוני חייב לאכול ביוה”כ חייב לציית לו, כי הוא מבין מה שאנו לא מבינים. אבל לגבי הזהירות מהתפשטות, בזה גם אנו מבינים ע”פ הנתונים, ואפשר להחליט ע”פ שיקול דעת עד כמה להזהר. הרי גם באויר העולם אפשר שמסתובב הקורונה, וגם במקום שאין אנשים כלל, אפשר שנכנס ע”ג משטחים וכיו”ב, ואין לדבר סוף.
ושוב אני אומר שצריך אחריות ושיקול דעת, אך בזה לענ”ד איננו מחוייבים לשיקול הדעת של משרד הבריאות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן