פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
במדבר יג ח שטו העם ולקטו .. ודכו . בתיקון סופרין מצויין כי "שטו" במלעיל כייון שזה נחי עו. א"כ מדוע דכו מלרע הרי גם הוא נחי ע"ו??
רבנו מרן ראש הישיבה הביא בשיעורו השבועי (בית נאמן גליון 313) שהקשו את הקושיא הזו כבר, ואמר על זה בזה הלשון: “ואף על פי שאפשר ליישב ולתרץ [שדכו בא מלרע כיון שלפני כן יש תיבת או, וקשה על הלשון לומר ב‘ מנגינות סמוכות]. על כל פנים מי שיאמר שטו מלרע יש לו על מי