פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
שלום וברכה. מרן ראש הישיבה שליט"א הסביר שכאשר יש שתי אותיות דומות והראשונה בשווא - יהודי ג'רבא מבטאים אותה כחטף פתח. לכן כשראיתי את המילה "סממניה" בסידור איש מצליח מנוקדת בח"פ - לא הייתי מופתע. שמתי לב בזמן האחרון שגם בסידורים אחרים שבאופן עקבי מנקדים את האותיות הדומות בשווא נע - שהרבה מהם גם מנקדים את "סממניה" בח"פ. האם יש מסורת מיוחדת על המילה הזאת? למי שרגיל לבטא אותיות דומות בשווא נע, האם יש פה מקרה חריג שעל כל פנים, לכל השיטות, מחייב ח"פ?
אין איזה דבר שמחייב לעשות בשוא פתח, פשוט לפעמים התפשט לעשות בשוא פתח כמו אצל התוניסאים. לדוגמא בתנ”ך קורן אינו עושה תמיד שוא פתח, אבל לפעמים הוא עושה.