דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
שלום הרב רציתי לדעת באופן מדויק מהו סימן סוף פסוק האם כך -: דהינו כשתי נקודות בסוף הפסוק ואז מופיע געיא כדי לומר ששם להעמיד המנגינה או שהגעיא הנמצאת בכל סוף פסוק היא בעצמה הסימן לסוף פסוק שמעתי דעות לכאן ולכאן אם אפשר עם מקור מדויק שאפשר לראות נודה לכם מאוד
לא מצאתי התייחסות מפורשת לזה, אך ראיתי בכמה כת”י וכן בדפוס משנת רפ”ד שעשו גם את זה וגם את זה. וכן בקונטרס טוב טעם לה”ר אליהו גאנם (על טעמי המקרא) הביא את סוף פסוק עם שני הדברים. ולכן נ”ל שהטעם מורכב משניהם. וצריך חיפוש עוד.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ה באדר ב׳ ה׳תשפ״ב – מרץ 28, 2022
מה היא דעת הגרי"מ מזוז איך נראה הסימן של סוף פסוק האם כגעיא או כ- שתי נקודות בסוף הפסוק והגעיא היא להעמיד המנגינה
כעת שמעתי בשם מורנו הרב צמח מאזוז שליט”א שהנקודותים העיקר, והגעיא להראות מקום היכן לעשות את ההטעמה. ומסתמא שמע כן ממר אביו מרן הגה”ק זצ”ל.