1. אין זה נחשב כצורת הפתח, שהרי אפילו אם המוט יש בו חלק גבוה וחלק נמוך והמוט השוכב מונח על המקום הנמוך הסתפקו בו הפוסקים ולמעשה מחמירים בזה וכמבואר במשנ"ב (סימן שס"ב ס"ק ס"ד) ע"ש, וכ"ש כאן שכל המוט מעל החוטים ואין לקוראם שמונח על גבי הקנים העומדים
2. צריך להמתין עד שיצטננו כדין מחזיר בשבת ע"ג כירה שאינה גרו"ק שאסור ליהנות ממעשיו הרעים אלא במצטמק ורע לו שלא נהנה כלל שעומד בחמימותו כשעה ראשונה וכמבוארר בסימן רנ"ג ס"א וסימן רנ"ז ס"א ע"ש
א. אסור כי המים מתקררים באויר כשנשפכים אל הכוס ומהכוס אל הסיר ואח"כ חוזרים ומתבשלים בסיר ויש בישול אחר בישול בלח (עיין ש"ע סימן רנ"ג ס"ד)
ב. יש מתירים כאשר מניח שקית עם מים בתוך הסיר מיום שישי ואם רואה שחסר מים בשבת מנקב השקית ויוציאים המים, וכן יש אפשרות להכניס מצקת לתוך מיחם המים ואחר שהמצקת רותחת להכניס המצקת לתוך הסיר עמוק ואז יצאו המים ועוד דרכים באופן שאין המים מתקררים באויר
שכח להזכיר "רצה והחליצנו" בסעודה שניה שלאחר אכילת מזונות
1. מה שהקשת שהרי ודאי אנינו חוששים למ"ד שיוצא במיני מזונות שהרי אם שכח רצה בסעודה שניה חוזר, אין זו קושיא, שהרי דין זה מבואר בגמ' ברכות (מט' ע"ב) שאם שכח רצה בשבת חוזר, וע"כ שגם לדעת האומרים שיוצאים ידי ג' סעודות במיני מזונות מ"מ צריך לחזור אם שכח רצה. אלא שמ"מ יש להקשות בסגנון אחר שלדעת האומרים שיוצאים ידי ג' סעודות במיני מזונות נמצא שאין הבדל בין סעודה שלישית לשאר סעודות שבכולם סגי במיני מזונות. וא"כ אין לחלק ביניהם גם לענין אם שכח רצה וכיון שבגמ' מבואר שחוזר יש לפסוק כן בין בסעודה ראשונה ושניה ובין בסעודה שלישית. וא"כ בנדון דידן שאכל מיני מזונות ושוב לאחר זמן אכל פת ותבשיל ושכח לומר רצה בברהמ"ז לכל הדעות צריך לחזור, שלדעת רוב הראשונים עדין לא יצא יד"ח סעודה שניה וכיון שזו סעודה שניה שלו חייב לחזור, ולדעת האומרים שיוצא גם במיני מזונות, הרי לשיטתם בהכרח שגם בסעודה ג' אם לא אמר רצה צריך לחזור, וא"כ נמצא שאם אנו פוטרים אותו מלחזור הרי זה דלא כמאן. אלא שמ"מ יש לדון מצד אחר, שמא מיני מזונות שאכל תחילה חשוב כפת שהרי יש כמה שיטות בענין פת הבאה בכיסנין. ומ"מ אין אלו דברי מרן זצ"ל וגם בזה צריך להתיישב היטב ואכמ"ל.
2. נראה ודאי שאדם יוצא יד"ח סעודת שבת בכביצה גם אם לא שבע, אלא שכיון שסעודת שבת, קודמת לנרות שבת יש לקיימה בשלמות וכן מבואר במחה"ש (ס' רצא' ס"ק א') שאפילו אכל כזית מחמת עניותו יוצא יד"ח סעודה אלא שחסר מצוה מן המובחר ע"ש ודו"ק.
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.