לגבי הכרזת תענית
כולם לא מכריזין על צום גדליה, עיין בכה”ח שם אות כ”ז שיש גורסים במקום צום כיפור צום גדליה, ולכן כתב שאין להכריז עליו, וביאר הטעם מכיון שגם הוא ידוע לכל. וכן הוא בסידור איש מצליח.
מרן בסימן תקנ כותב שנוהגים להכריז תעניות חוץ מאכף עליו פיהו דהיינו חוץ מאב כיפור ופורים ומשמע מזה שעל צום גדליה צריך להכריז וא"כ שאלתי האם מרן שליט"א נוהג להכריז על צום גדלייה בבת שלפני ר"ה (ובשנה הקרובה שבת שאחרי ר"ה) ואם לא מדוע ומה המקור
כולם לא מכריזין על צום גדליה, עיין בכה”ח שם אות כ”ז שיש גורסים במקום צום כיפור צום גדליה, ולכן כתב שאין להכריז עליו, וביאר הטעם מכיון שגם הוא ידוע לכל. וכן הוא בסידור איש מצליח.