Menu
שאל את הרב
print
אא

ערב טוב לרבנים. לאחרונה דיברו איתי בעניין דקדוק בקריאת ברכת הכהנים המופיעה בפרשת נשֹא, שמעתי שלפי התימנים הוגים את האות כ' הראשונה שבמילת "יברכך" בשווא נח, וכך גם שמעתי לגבי המרוקאים, עם זאת, ראיתי על פי תיקון קוראים "איש מצליח" (שממנו אני זוכה להכין את הקריאה בתורה) שהאות כ' הנ"ל נהגת בשווא נע ולא בשווא נח למרות שהיא מנוקדת בשווא הבא לאחר תנועה קטנה (סגול), כנראה בעקבות הכלל שהשווא המופיעה באות הראשונה מבין שתי אותיות סמוכות זהות הוא שווא נע (אני לא מדבר על כך שנכתב בהערת שוליים: יְבָרֶכֲךָ). אשמח בבקשה לדעת מהו המקור להגיית האות בשווא נע ולא בשווא נח? על מנת שבעזרת ה' נזכה לקרוא בצורה מדויקת ונכונה יותר. תודה.

הרב חנוך הכהן

ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.

שאלת המשך: בהמשך לתשובת הרב

תודה רב על התשובה. אשמח בבקשה לדעת היכן אני יכול למצוא את הספר שהרב הזכיר בתשובה (קונטרס כללי הקריאה לרבי אליהו בחור זצ"ל).

הרב חנוך הכהן

לא התכוונתי שיש קונטרס כללי הקריאה של ר’ אליהו בחור, אלא שבקונטרס זה הזכיר את הכלל בשמו, וכתב שהוא חידש את הכלל הזה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן