כשרות המצות לכתחילה
לא ניתנה תורה למלאכי השרת ונראה שלא התכוונו חז”ל לרגע כמימריה שבאותו זמן זה יחמיץ. באו לאפוקי משהיה ממש
הרמ"א ביו"ד צב , ז. קילוח מקדירה של חלב תחת קדירה של בשר רותחת. באופן שהקילוח נפסק והוא ככלי שני, הרי יש כאן תתאה גבר, ומכיון שהקילוח צונן, אוסר כ"ק רק את הקדרה והתבשיל מותר. לא הבנתי מדוע לא נאמר שהקליפה שנבלעה בקדירה שובתיכנס לתבשיל מאחר שהקדרה רותחת.
בנדון שהזכרתם בשאלה שהקדירה הבשרית רותחת מבואר ברמ”א שהכל אסור (ולא רק כדי קליפה), ואפילו אם הקילוח צונן לחלוטין.
אם לא הבנתי נכון את כוונת השאלה, אנא שלחו שוב בפירוט.