מהו סימן ה”סוף פסוק”?
לא מצאתי התייחסות מפורשת לזה, אך ראיתי בכמה כת”י וכן בדפוס משנת רפ”ד שעשו גם את זה וגם את זה. וכן בקונטרס טוב טעם לה”ר אליהו גאנם (על טעמי המקרא) הביא את סוף פסוק עם שני הדברים. ולכן נ”ל שהטעם מורכב משניהם. וצריך חיפוש עוד.
רציתי לדעת איזה פרשות מוחברות קבוע? איזה פרודות קבוע? ואיזה משתנות?
הפרשות ויקהל-פקודי, תזריע-מצורע, אחרי מות-קדושים, בהר-בחוקותי, מטות-מסעי, נצבים-וילך – לעיתים מחוברות לעיתים נפרדות. ובחו”ל גם פרשות חוקת-בלק, שאר הפרשות לעולם נפרדות.