סיום מסכת לשני נפטרים כאחד
אם התחייבת לעשות סיום מסכת לעילוי נשמת כל אחת בנפרד, יש מה לדון, אבל אם לא אין שום מניעה לעשות סיום לעילוי נשמת שתי נשמות, ונר לאחד נר למאה.
מרן בשו״ע סימן תרצ״ו סעיף ז פסק יש מי שאומר שאונן מותר בבשר ויין דלא אתי עשה דיחיד דאבילות ודחי עשה דרבים דאורייתא לשמוח בפורים דדברי קבלה נינהו שהם כדברי תורה עכ״ל ועיין להמשנה ברורה שם סעיף קטן כ״ד שכתב אך דדעת המחבר לעיל דאבילות נוהג בפורים מ״מ אנינות ס״ל דאינו נוהג עכ״ל ולכאורה קשה הרי אנינוח חמור מאבילות ובכל זאת לא דחי שמחה דפורים ואם כן למה אבילות שהוא פחות ולא יהיה אלא שוה לאנינות למה דוחה שמחה דפורים
מכיון שאבל מותר הוא לאכול בשר ולשתות יין כמו שפסק מרן בש”ע יו”ד (סי’ שע”ח ס”ח), נמצא שאינו מבטל את עיקר דין השמחה בפורים ולכן לא הקלו בשאר דיני אבילות, אבל אונן שאינו אוכל בשר ושותה יין ראו להקל לו מפני שמחת פורים.