Menu

הלו… הלו… בלי קללות!

תוכלו להקפיץ כל ישראלי מצוי עם רצף קללות של פחות מדקה, כללית אף אחד לא אוהב שמקללים אותו, גם אם הוא לא נולד להורים מישראל, עצם המילה קללה נראית לנו מקוללת מיסודה, אני מרגיש את לחץ הדם שלכם עולה רק מלקרוא את המילה הזו, והעיסוק בזה כבר מעלה לנו דמיונות, על מכשפות עם שן מתנדנדת, אז למה כל הפרשה היא קללות???
 
מאידך גיסא, אני מכיר אנשים מכובדים שמחפשים קללות בנרות, שעות על גבי שעות. זה המקצוע שלהם בשביל זה משלמים להם, וכשהם מוצאים קללה אמיתית ורצינית, הם דואגים לעשות כנס רב רושם, ולהעניק פרסים יקרי ערך למוצא הקללה, כמו כן הם דואגים להנצחת הקללה על שמם בלבד… המדענים!
 
פרס נובל על שם אלפרד נובל, שהמציא את קללת הדינאמיט, ניתן לכל ממציא קללות מתפתח, איינשטין שהמציא את ה”מגה” קללה- האטום, כל כך מכובד בעינינו, עד שכל אם עבריה אומרת, הילד שלי ממש איינשטין! פרס על מציאת קללת החיידקים הוא ראוי לכל הדעות, כולנו מכבדים את הרופאים, על מציאת החיידק האחראי על קללת הדבר והשחפת ושאר מרעין בישין.
 
אנו זקוקים למדענים, ומודים להם מקרב הלב על כל חשיפת חיידק – קללה, מהסיבה הפשוטה: “דע את האויב” הידיעה על החיידק – קללה, היא הערובה לכך, שלא ניתקל בו, בפינת הרחוב הבא. ברור לנו שעצימת עיניים, ואי ידיעת חוקי הטבע, לא תעצור את הבעיה, אבל אם נבין את סוג החיידק, נוכל למצוא לו את התרופה… לכן אנחנו להוטים כל כך לדעת…
 
כי לא לדעת זו לא אופציה!
 
על כן אל רחום וחנון, נתן לעם ישראל את התורה – ספר הוראות רב תכליתי לחיים! ומבטיח שאם נשנן אותו, נדע להינצל מהבעיות האמיתיות של החיים, כי אם לא נדע את החוקים הרי זה ברור מאליו שנתנגש, מתי שהוא באיזו קללה.
 
ה' אומר ליהושע בן נון שאמור להכניס את העם לארץ, ולתפקד כרמטכ”ל, ראש ממשלה, שר החוץ וגם הפנים: “לא ימוש ספר התורה הזה מפיך, והגית בו יומם ולילה, למען תשמור לעשות ככל הכתוב בו, כי אז תצליח את דרכיך ואז תשכיל”. לדעת את הוראות התורה, על כל מקרה ועל כל בעיה וללכת לאורם, זו הדרך להצליח, וזו הדרך להשכיל. אחרת פשוט אי אפשר!
 
מכוניות מורכבות יותר מאופניים, ולכן חשוב יותר להבין את ההוראות שלהן. מטוסי 15>ENG<HEB> מורכבים אפילו יותר, וממילא הם גם יותר מסוכנים, הם מגיעים עם ספרייה שלמה של הוראות, תוצאותיה של התרשלות בקריאת ההוראות של 15>ENG<HEB> עלולות להיות קטלניות, יש דברים שיש בהם סיכונים כל כך קטסטרופאליים, שזה יהיה לגמרי בלתי שפוי לנסות אותם, בלי לקרא קודם את ההוראות. ככל שהדבר מורכב יותר, הוא גם מסוכן יותר, והאדם הרי הוא היצור המורכב ביותר עלי אדמות. נראה לכם להשתמש בו מבלי לשנן את ההוראות או להתעלם מהם, אני בטוח שהתוצאות יהיו הרות אסון!! גם אם באמתחתכם אלף ברכות ועוד ברכה!
 
לקחת את החיים ברצינות, זה להבין, שמבלי ללמוד עליהם באמת, ומבלי לנהוג בהם בצורה המתאימה, הסיכויים לסבל, גדולים יותר מהסיכויים לאושר ושלווה. כמה תודה אנחנו חייבים לה' יתברך, על זה שאנחנו לא צריכים לנסות ניסויים על בני אדם, כדי לדעת מה הם הוראות החיים, הוא מסר לנו אותם, ובמקום שננסה על עצמנו פצצות אטום, הוא כתב לנו מה יקרה אם נלחץ על המתג הלא נכון, ואנו צריכים רק ללמוד.
 
אם אנחנו דורשים מכל אדם ללמוד שיעורי נהיגה, לפני שיהיה מותר לו לנהוג, ולהירשם לבית ספר לטיסה לפני שיעלה על מטוס, למה אנחנו לא דורשים מכל אדם ללמוד ב”בית ספר לחיים”? מרכיבי החיים הם מסוכנים והם מגיעים בלי אחריות, תדאגו לקרוא היטב את הוראות היצרן לפני שתרכיבו את החלקים! חיים בלי הבנה זה הימור, שאף אחד לא יכול להרשות לעצמו.
 
לא תתנו לילדים שלכם לטוס בלי ללמוד קודם? אז אל תתנו להם לצאת לעולם הרחב בלי ללמוד קודם, על חומרי הנפץ מהם מורכב האדם, על הכוחות הפועלים בו, ומה הם הוראות השימוש.
 
הימור על חיי ילדינו, שיצעדו במשעולי החיים, מבלי לדעת איפה הבורות והיכן הפניות, מיועד רק לאוהבי קללות כפייתים, אז מתי אתה שולח את הילד לישיבה ללמוד על החיים?
כי לא לדעת זו לא אופציה!

לעוד מאמרים של הרב יגאל כהן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב יגאל כהן

33
6
168

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן