בדוגמא בלטשאצר על כרחנו ששני השוואים נחים, כי כאשר עושים את השוא השני נע (כמו תשמרו) הוא נסמך על ההברה שאחריו, וכאן בהברה שאחריו אין הטעמה. וכמדומה שבלשון הקדש אין מילה כיוצא בה שיש שני שוואים באמצע מילה ואין הטעמה בהברה שאחריו.
בכלליות באותיות הדומות מנהג התוניסאים לעשות שוא פתח. אבל לגבי הדוגמא שהזכרתם “צללו” יש גירסאות לעשות בשוא פתח אפילו לפי המנהג הנפוץ לעשות בדרך כלל שוא נע. ומכל מקום הקורא כך או כך לא משתבש.
זה תלוי בפירוש הדברים, הגר”א מסביר [וכ”ה במסכת סופרים] שמלת כרעותיה חוזרת על תחלת הקדיש דהיינו יתגדל ויתקדש שמו של הקב”ה כרצונו בעולם שברא, וכיון שכך היא לא נחשבת אחרי אהו”י
רבים מתייחסים לענין הדיוק בתפלה בזלזול, ויש כאלו (ה’ ירחם) אפילו בלגלוג. "מה כבר משנה" הם יאמרו לך בחצי פה "אם נבליע אותיות או שלא נדייק בניקוד, העיקר שהתפלה עוברת…". אם נדונם לכף זכות, כנראה הדבר נובע מהסיבה שאינם מודעים עד כמה היגוי משובש ביודעין מהווה מחסום לקיבול התפלות וההשפעות הרוחניות.
הכל יודעים כי הישיבה נוסדה בחו"ל לפני כיובל שנים, אך למעשה, את שנותיה של הישיבה יש למנות עוד מיום לידתו של רבנו מייסד הישיבה ה"איש מצליח" זצוק"ל לפני מאה שנה.
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.