Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום, בספר יריעות שלמה ח״א (סוף פרק ז, הערה 34) העתיק את דברי מנחת ש״י על התיבה " הלה' ". בתוך הדברים נמצא המשפט "והיה נראה לכתוב בס"ת תיבה אחת שכך נמצא "בס״ס" המדוייקים", והגיה שם [בס״ת, כצ״ל]. ואני מתפלא על ההגהה הזו התמוהה והמיותרת, כי כל הרגיל בספר מנחת ש״י יודע שהוא מרבה להשתמש בר״ת "בס״ס" ופענוחו הוא "בספרי ספרד". טרם אכלה, שתי הארות קצרות נוספות על הלכה זו: הראשונה, שאם היה מקום להוסיף הערות בסוגריים מרובעים בדברי המנחת ש״י הארוכים האלה, זה היה לפרש אמאי קאי לשונות "עכ״ל". ושנית, היה מקום להוסיף שהתימנים נוהגים לכתוב בתיבה אחת. בברכה

הרב חנוך הכהן

האמת אתכם בהגהה של מנחת שי.

אם תוכלו לשלוח לנו הערה זו וההערה האחרונה להזכיר את מנהג התימנים, כמכתב אל הרב שלמה מועלם שליט”א, נמסור לו בל”נ.

שאלת המשך: כיצד שולחים מכתב לרב מועלם?

תודה על ההמלצה לשלוח מכתב לרב מועלם (ובאמת חשבתי מלכתחילה שתופנה השאלה אליו). כיצד עושים זאת? האם ניתן לשלוח בדוא״ל? תודה רבה

הרב חנוך הכהן

כוונתי שתכתבו את הדברים בצורה עדינה יותר ולא בלשון “תמוהה ומיותרת”, ותשלח אלינו לכאן ואנו נמסור לו.

שאלת המשך:

מה תקיף במילים "הגהה תמוהה ומיותרת"? אם "תמוה" היא מילה תקיפה, נראה שלא נשארו הרבה ספרים שאינם נוקטים בלשונות תקיפים. ומה תקיף ב"מיותר"? כפשוטו כן הוא, לא היה מקום להגהה, ולכן ההגהה מיותרת. ותו לא מידי.אם הסגנון לא מצא חן בעיניכם, לא נורא, אל תעבירו לו. אחרי הכל, הטעות רשומה על שמו ולא על שמי. כט״ס

הרב חנוך הכהן

יכול להיות שאתם צודקים, מ”מ לענ”ד עדיף להמנע אפילו מזה. וכדיוע דבר זה גורם למחלוקות וגורם לאדם להחזיק בדעתו.

וידוע שמרן הרב עובדיה זצ”ל כתב על הבא”ח “לא נגע ולא פגע” וזעמו על זה חכמי בבל, ואח”כ כתב להם שנמצא לשון זה בכמה ספרי שו”ת, ובכל זאת לא שבה אפם…

ולגוף הענין העברתי לו את ההערה בע”פ ותיקן בספרו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן