Menu
שאל את הרב
print
אא

א) האם אפשר לתמוך על דברי המדקדקים הראשונים בענין מבטא האותיות, תנועות וכו׳, לפי דעת חכם עוזיאל שכתב: "ובאמת כל המדקדקים הראשונים החל מרבינו סעדיה גאון בספרו 'האגרון' לא קבעו כללים לדרכי הבטוי, אלא סִמנו בכללים את המסורת המבטאית שהיתה מקובלת להם ושגורה בפיהם" (משפטי עוזיאל חלק א' אורח חיים סימן א). נראה מזה, שהוא סובר שכל המדקדקים תיארו את המבטא שהכירו בימיהם בארציהם, ולא דוקא מבטא אחד קדום, ולא דוקא מבטא שהיה מוסכם אצל כל המדקדקים הראשונים.
ב) מה להשיב לאומרים שקביעת מבטא אחד קדום גורם לשפה להיות סטטי וגם לא מתייחס לזה ששפות מתפתחות (לדוגמא, ש׳ הזיקה שאינה נמצאת בשימוש בחומש, ורק נמצאת בנ״ך, מראה שלשון הקודש התפתחה, ואם כן, אין צורך למבטא שקבוע).

מרן ראש הישיבה

מבטא היה קבוע בכל הדורו. רק הלשון מתפתחת. שי"ן במקום אשר, מצינו גם בתורה: בשגם הוא בשר.
"משפטי עוזיאל" לא היה בקי בדקדוק במחילת כבוד תורתו. מה הכריחו לכתוב כן?
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן