ברכות השחר שכתבת לאו דוקא שאינם קשורים בקריאת שמע וגם אין זמנם עכשיו, ונראה שהתכונת על ברכות התורה שאסור לקרות תורה אחר שינת קבע על מיטתו. והנה אם שכב בלי תפילת ערבית הוא צריך לקום להתפלל תפילת ערבית ובברכת אהבת עולם יועיל. אבל אם כבר התפלל וגם אינו קם ללמוד רק בשביל קריאת שמע בלבד, לדעתי, מספיק לומר פסוק ראשון בלבד והשאר יכוין בלבו ויזהר שלא לחזור על דבר זה שלא יכנס בתסבוכת.