שאל את הרב
print
אא

אנחנו עושים קידוש על מיץ ענבים ואחר כך אוכלים עוגות ומיץ תפוזים או תפוחים. אם אין כוונתי לשתות עוד מהיין צריך לברך על מיץ תפוזים, האם היין אינו פוטר את המשקים?

הרב עובדיה מאזוז

יין שפוטר שאר משקים, זה עיקר הדין היה בימיהם שהדרך הוא לשתות יין גם בסעודה, ולכן היו נפטרים אגב ברכת היין, מה שאין כן היום שאין דרך הכל לשתות יין בסעודה, ובפרט שהיין כאן בא רק לשם מצות קידוש שיש אומרים שאינו פוטר, ומכל שכן אלו שרק טועמים מעט מהיין שיש אומרים שאינו פוטר. ומכל מקום כיון שיש אומרים שיצא ידי חובה בכל אופן, מן הראוי שיקח סוכריה וכדומה ויברך עליה שהכל, ויצא אליבא דכולי עלמא, ובפרט בשבת שיש ענין להרבות בברכות. ועיין עוד בכל זה בברכת ה' חלק ג' (פרק י' סעיף פ"א והלאה).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן