שאל את הרב
print
אא

האם נוהגים היום בבתי הדין - לגבות את סכום הכתובה מהבעל - ככתבו וכלשונו, או אולי כיון שהיום לא מגרשים אשה בעל כרחה, וממילא מוכרחים לעשות הסכם ממוני קודם הגרושין - אין כל כך משמעות לסכום הנקוב בה?
אין כוונתי למה שכתב הרמ"א באבן העזר (סימן סו), שלא נוהגים כמו הסברא האומרת שהיום לא צריך כתובה - שהרי בגלל תקנת רבינו גרשום, לא שייך שיהא קלה בעיניו להוציאה, אלא שאלתי מצד שהיום עושים הסכם ממוני.

הרב דוד עידאן

אכן כן, וכמו שכתב בספר משפט הכתובה הנדפס מחדש (חלק ח' דף ס'), שזה הטעם שאין גובין סכום הכתובה, וכתב שם טעמים נוספים.
אולם יש לדעת שמה שכתוב בכתובה, זה דבר מחייב אף שלא נהגו לקיימו. אמנם בהסכם הפשרה שעושים ביניהם יש להתחשב בגובה הכתובה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן