האם נוהגים היום בבתי הדין - לגבות את סכום הכתובה מהבעל - ככתבו וכלשונו, או אולי כיון שהיום לא מגרשים אשה בעל כרחה, וממילא מוכרחים לעשות הסכם ממוני קודם הגרושין - אין כל כך משמעות לסכום הנקוב בה?
אין כוונתי למה שכתב הרמ"א באבן העזר (סימן סו), שלא נוהגים כמו הסברא האומרת שהיום לא צריך כתובה - שהרי בגלל תקנת רבינו גרשום, לא שייך שיהא קלה בעיניו להוציאה, אלא שאלתי מצד שהיום עושים הסכם ממוני.