שאל את הרב
print
אא

למדנו בהלכות כתובות, שלדעת הגאון רבי משה פיינשטין (בספרו אגרות משה אבן העזר חלק ד' סימן קה), כתובה שנכתבה ביום ונחתמה בלילה - בימינו פסולה, שהרי קודם החופה היא פנויה (ולא כימי קדם שהארוסין היו קודם החופה), ואין כתובה לפנויות. ומאידך במשנה הלכות (חלק יז סימן סד) כתב שהיום כמעט כולם נוהגים כן והליץ בעדם וכו'. ע"ש. לכאורה יוצא שאדם המגרש את אשתו יוכל לטעון "קים לי" כהגאון רבי משה פיינשטין - באופן שידוע שנהג באופן הנ"ל בזמן חופתו (לענין התוספת-כמובן), והוא חידוש?

הרב דוד עידאן

לעניות דעתי כיון שהסכים החתן לכתובה שנכתבה ביום ונחתמה בלילה – הרי כאילו אומר דסבירא ליה כהפוסקים המכשירים, ולא יכול לפסול את הכתובה, שמתחילה סמך על הפוסקים המכשירים (ואגב דעת מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל בין הסוברים להכשיר). ועוד שכדי לומר "קים לי" צריך שני פוסקים דסבירא להו הכי.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן