1. פירות העץ שחנטו מט"ו בשבט של שנת השמיטה עד ט"ו בשבט של השנה שאחריה, יש בהם קדושת שביעית (החנטה היא שליש מגידול הפרי). באתרוג יש ספק אם הולכים אחר לקיטה או חנטה, אבל בשאר פירות הדר הולכים אחר החנטה.
תבואה וקטניות שהביאו שליש אחר ראש השנה של שנת השמיטה יש בהם קדושה, ואם הביאו שליש קודם לכן או בשנה השמינית אין בהם קדושה. ירקות – הולכים בהם אחר לקיטה, כלומר אם לקטו אותם אחר ראש השנה עד סוף השנה יש בהם קדושה. עיין בספר שביתת השדה (פרק י').
2. צריך שיהיה במקום תעודה מהרבנות שעשו היתר מכירה. אם רוצה להחמיר ולעשר – יפריש ללא ברכה. עיין אור תורה (תשס"ט סימן קל"ו).
3. אין בעיה.