Menu
שאל את הרב
print
אא

האם חדר אמבטיה נחשב כבית הכסא או כחדר רגיל לעניין נטילת ידיים, או להכניס אוכל או דברי קודש? (שלא נזהרים מלהטיל מי רגליים) והאם זה משנה כשיש ווילון?

הרב רזיאל כהן

לכתחילה נכון להמנע מלהכניס לשם דברי מאכל או דברי קדש, אבל בדיעבד אין איסור לאכלם. והיוצא משם אין צריך נטילה.
נימוקים: לא מצאתי דין זה מבואר בפירוש בפוסקים, אבל מסברא נראה שאמבטיה כזו, אע"פ שמטילים בה לעיתים מי רגלים, אינה חמורה מבית הכסא שאינו קבוע, שמעיקר הדין מותר להכנס לשם בתפלין (עיין בטור ושלחן ערוך ריש סימן מ"ג והלכה ברורה שם).
ואמנם לכתחילה נראה שנכון להמנע מהכנסת אוכלין וכתבי הקדש לשם, אבל בדיעבד אין איסור.
לענין נטילת ידים – נראה שאין צריך ליטול כשיוצא משם, מאחר שאפילו היוצא מבית הכסא גמור דעת הרבה פוסקים שאין צריך נטילה, כל זמן שלא עשה שם צרכיו. ובפרט בזמנינו שהכל נקי ברוך ה'. וכל שכן באמבטיה זו.

שאלת המשך:

בעניין נטילת ידיים התכוונתי לשאול האם מותר ליטול שם לסעודה, או האם צריך לסגור את הווילון.

הרב רזיאל כהן

נראה שאפשר להקל ליטול שם ידים לסעודה, אם יש טירחא ליטול במקום אחר.
סגירת הוילון – אין בה תועלת כל כך, מאחר והוא מתנדנד ואינו חשוב כמחיצה. אך כיון שמעיקר הדין נראה שאפשר להקל גם בלעדיו, כדאי להוסיף ג"כ את סגירת הוילון.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן