שאל את הרב
print
אא
קשה לי שאע"פ שכן כתב הרמ"א שם, מכל מקום מלשון מרן נראה להדיא שמיקל דלא צריך, שזה לשונו: הכבד יש בו ריבוי דם לפיכך לכתחלה אין לו תקנה לבשלו ע"י מליחה, אלא קורעו שתי וערב ומניח חיתוכו למטה וצולהו (שיהא ראוי לאכילה) "ואחר כך יכול לבשלו". עד כאן. ואנו קבלנו הוראות מרן אפילו לקולא כידוע ומפורסם?

הרב רזיאל כהן

מקור דין ההדחה אחר הצליה - הוא מדברי מרן עצמו בבית יוסף (יורה דעה סוף סימן ע"ג), וכן הובאו דבריו בספרי הפוסקים הספרדים, הרב פרי חדש והרב זבחי צדק (צויינו בכף החיים סימן  ע"ו אות כ"ט) וכן הרב שבת אחים (ריש סימן ע"ג). ונכון שאין הדבר "חיוב" גמור (וכנראה לפיכך השמיט מרן זה מהשלחן ערוך), ובמקומות שנהגו שלא להדיח - יכולים להמשיך במנהגם (כמו שכתב בכף החיים שם), מכל מקום לכתחילה ודאי יש לנהוג כן, ואין זה בגדר חומרא נגד מרן.
ואמנם מה שכתבתי בתשובה הנ"ל "חייבים לשוטפו", אינו מדוייק, כי אין זה חיוב גמור וכאמור, וכנראה נמשכתי בזה אחר לשון השואל. כעת לאור הערתך תיקנתי את הלשון. ויישר כח!
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0