Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי בספר "נפש חיה" למרן רבי רפאל כדיר צבאן זצוק"ל (בהוצאת הישיבה, ובהגהת מרן ראש הישיבה שליט"א) בחלק א' (עמוד קפב אות ה'), בשאלות לתלמידים הנבחנים, שכתב שם שאם נפלה חתיכת טריפה למרק עם בשר וירקות, ואין שישים, הירקות אסורים, אך הבשר מותר, מטעם "סלק את שאינו מינו, ומינו רבה עליו ומבטלו", ושכן דעת  הש"ך. עד כאן.
והוא פלא, שמבואר בש"ך (סימן ק"ט סעיף קטן ב') שכדי להתיר בעינן שישים. והטעם בזה, שגם מין במינו, יבש ביבש שהתבטל, אם נתבשל יחד, אסור (שמא היה נ"ט אילו היה מין בשאינו מינו וכו' כמבואר בפרמ"ג, כידוע). והסברא הכתובה בספר, היא סברת הרשב"א "לפני שחזר בו" כמבואר להדיא בבית יוסף (סימן ק"ט) ואם כן, היה לו לראש הישיבה שליט"א להגיה שם?

הרב רזיאל כהן

כשקראתי את השאלה, לא מצאתי מענה, כי היא באמת שאלה חמורה. אבל אח''כ טרחתי ועיינתי בספר נפש חיה עצמו, וראיתי שכתוב שם דברים אחרים, שלא כתב להתיר אלא באופן שנשפך ''ולא נודע אם יש שישים'', וזהו מפני שהבשר המותר הוא מין במינו עם האסור, וגביו הרי זה ספק דרבנן לקולא.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן