שאל את הרב
print
אא
1. מרן הגאון רבי עובדיה יוסף בחזון עובדיה (שבת א' עמוד מ"ח בהערות ד"ה ולכאורה), כתב שלגבי פתיליה של נפט, אין לגזור גזרה שמא יבא להגביה על ידי סיבוב כפתור הפתיליה. ובהמשך (עמוד ס"ד) כתב שלגבי ''קרק-פוט'' קדרה כפולה שזה סיר בתוך סיר, מותר להשתמש בה אבל מכל מקום יכסה כפתור ההפעלה. עד כאן. ואני בעניי לא הבנתי דבריו שלכאורה סותר דבריו מאי שנא?
2. כתב הרב רבנו יוסף חיים בספר ידי חיים (עמוד ר') שכל שהוא דבר חדש שלא בימי חז''ל, אפילו יש טעם לאסור ולומר בודאי אם היה בזמן חז''ל - היו אוסרים אותו משום גזרה שמא יבא לידי איסור תורה, מכל מקום אנו אין לנו כח לגזור מעצמנו, לאסור את המותר משום גזרה, אף על פי שאנו מדמים מילתא למילתא וכו'. ע''ש. ולכאורה לפי דברים אלו, למה מרן ראש הישיבה אוסר לענוד בשבת שעון אלקטרוני - משום שיכול ללחוץ על הכפתורים?

הרב רזיאל כהן

1. בחזו"ע עמוד מ"ח הרב זצ"ל מדבר על גזרת השהייה ע"ג גחלים וע"ז כתב שפתילה אינה מצד מה שאסרו חז"ל להטמין בכל דבר המוסיף הבל ולכאורה גם הקדרה הכפולה נחשבת כדבר המוסיף הבל שאסור לטמון בו, והרב זצ"ל צירף ספקות להקל, אבל כיון שעדיין לא היו הדברים מוסכמים הוסיף לסניף גם לכסות את הפתילה כפתור ההפעלה 
2. בהקדמתו למשנ"ב ח"ג הביא מרן ראש הישיבה נר"ו עשרות דוגמאות שהפורעים גזרו גזרות מדעתם ואף אפם הבא"ח מיקל בזה הלכה כרבים להחמיר. ומה גם שמרן ראש הישיבה שם חילק בין גזרה רחוקה (שזה אין אנו מוסכמים לגזור כיום9ובין חשש מכשול קרוב (שגם בזמננו אוסרים)
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0