שאל את הרב
print
אא

הרואה את נר החנוכה ומברך על הראייה:
1. האם יכול לברך שהחיינו בשאר הימים על הראיה, אם לא ברך ביום הראשון?
2. כשכתוב שיכול לברך תוך חצי שעה מההדלקה בלבד, האם מדובר רק בזמן צאת הכוכבים או גם אם הדליקו את הנר לדוגמא בתשע בלילה?
3. כשהדליקו את נר החנוכה בערב שבת, ממתי עד מתי יכול לברך על הראייה, האם משהדליקו את הנר לדוגמא חצי שעה לפני השקיעה עד חצי שעה לאחר צאת הכוכבים?

הרב עובדיה מאזוז

1. הרואה נר חנוכה ואינו יכול להדליק, מברך ברכת שהחיינו ושעשה נסים, חוץ מברכת להדליק נר חנוכה שאינו מברך, ואם לא בירך בלילה הראשון, מברך בלילה השני וכן הלאה, כדין המדליק שלא ברך בלילה הראשון שמברך בלילה השני.
2. יכול לברך תוך חצי שעה מההדלקה בכל שעה "שרואה שמדליקים".
3. בערב שבת של חנוכה, יכול לברך עד חצי שעה מהשקיעה (ולא מצאת הכוכבים דספק ברכות להקל).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן