1. האם מזוזה שיש בה תיוג אשר אחד התגין מנותק מן האות, כשרה?
2. ומה הדין אם באחת האותיות יש רק שני תגין במקום ג'?
3. בודאי שיש לתקן, אבל האם המזוזה כשרה בדיעבד?
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
אין לי עסק בנסתרות, מה שאני יודע שהקלפים המעובדים בסיד “מקובלים” בישראל כבר מזמן רבנו תם (זה קרוב לאלף שנים), ונתפשט המנהג לכתוב עליהם בכל תפוצות ישראל, מזרח ומערב צפון ותימן. ולא שמענו מי שעורר על כשרותם עד הדור האחרון, דור מה רמו עיניו…
לעומת זאת הקלפים המעובדים כיום בעפצים (כביכול) כדין הגמרא, נמצאים בחשש פיסול מעיקר הדין, ולא רק ע”פ הקבלה. וכפי שביאר באורך הרה”ג ר’ שי מנדלאוי באור תורה תשע”ה (כסלו סי’ כ”ז, טבת סי’ ט”ל), וגם חיבר ע”ז קונטרס שלם ומקיף בשם “עיבוד קלף בסיד”, ניתן להשיגו אצלו בטל: 0556682264.
איטר שמאלי שעושה שאר מלאכות בימין לענין כתיבת סת"ם
אדם כזה אינו פסול לכתוב תפילין, שלדעת מרן בש"ע הולכים אחר הכתיבה, ודינו כאיטר, ויכתוב סת"ם ביד שמאל, שנחשבת ימין לגביו. ואין חילוק בזה בין ס"ת לתפילין ומזוזות.
אמנם כיון שיש סוברים שהולכים אחר שאר המלאכות (ולא אחר הכתיבה), לכן יש מהדרים שלא לקנות תפילין או ס"ת מסופר כזה, אלא יהיה ימני גמור, או שמאלי ברור. (ע' הלכה ברורה סי' ל"ב סעיף ט"ו), אבל מדובר על חומרא, ולא על איסור.
השיעור השבועי – הלכות לספירת העומר ותולדות רבי משה זקן מאזוז זצ”ל
הרב יצחק מאזוז – מתי עונים אמן אחרי ברכה שבירך בעצמו ומתי אדם שדילג מילים באמצע הברכה יוצא ידי חובה | סימן רי”ד ו רט”ו סעיף א’
הרב יצחק מאזוז – האם עונים אמן על ברכת קטן, יהודי שמחלל שבת בפרהסיה, על גוי והאם אפשר לענות אמן על ברכות ששומעים דרך הרדיו וכשמלמדים ילדים קטנים או אנשים גדולים לברך האם אפשר להזכיר שם השם | סימן רט”ו סעיפים ב’-ג’
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.