לבני ימלאו י"ג שנים, השנה ביום שישי כ"ו באדר. להבנתי, העליה לתורה שלו תצטרך להיות בשבת וביום שני שלאחריו הנחת התפלין. האם ניתן להניח תפלין ביום חמישי (יום לפני היותו בן י"ג שנים), ולקיים את העליה לתורה ביום שבת (יומיים שלאחרי כן) ?
מה שחשבת שהנחת תפלין צריכה להיות ביום שני, אין זה נכון, כיון שהבן חייב כבר בתפלין לפחות מיום שישי שבו נכנס למצוות, ואיך ישאר כמה ימים בלי הנחת תפלין? לכן יש להניח עמו תפלין כבר מיום שישי (ואפשר להקדים ליום חמישי, אך בלי עליה לתורה), ואת ה"עליה לתורה" לערוך ביום שבת, וכמו שהצעת.
לעולם אסור לשים תפילין של רש”י ור”ת יחד, כמו שפסק מרן בש”ע (סי’ ל”ד ס”ד). וע”ש במשנ”ב (סק”כ) ובהערות איש מצליח שיש מקום להקל בזה לפ”ד הבא”ח, אך מרן הגר”ע יוסף זצ”ל חלק עליו.
לא מניחים אבל המניח לא עבר על איסור. עיין ש”ע ונושאי כליו סימן ש”א סעיף ז’ ועוד. וכן אמר מרן ראש הישיבה שליט”א באחד מהשיעורים במוצאי שבת, שתפילין אינם מוקצה בשבת ויכול לטלטלם מחמה לצל.
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
אכן עיקר מצות תפלין היא כל היום, אבל מפני שצריכים גוף נקי שלא יפיח בהם יסיח דעתו מהם ואין כל אדם יכול להיזהר בזה, לכן נהגו שלא להניחם כל היום (שו”ע או”ח ססי’ ל”ז ס”ב). ואם נראה לו שיוכל לעמוד בזה ילמד בהם אחר התפילה כמה שיוכל, אך כך היום ממש לא כל אחד יכול לעמוד בזה, ואיני מכירך לענות לך על כך, וכל אחד מכיר את עצמ.
ועכ”פ יש ענין גם בשל רש”י וגם בר”ת הן לפי הפשט והן לפי הקבלה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.