מצאתי בגניזה זוג של תפלין, ואיני יודע מי שׂם אותן שׁם, אבל מהנראה שׂמו אותן בגלל פרשיות שהיו מסתמא פסולות. (התפלין היו פתוחות וריקות, ולידן הפרשיות בשקית קטנה ומסתמא בדקו אותן ונמצאו פסולות). האם מותר לי לקחת זוג של תפלין זה ולשים בתוכן פרשיות חדשות או שיש לחוש שמא לא נעבדו לשמה (שנראה חשש רחוק היום). ואם אני רוצה למוכרן, האם צריך להודיע מקודם לקונה שתפלין אלו לא מהודרין?
מסתבר מאד כדבריך שהרי כל תעשיית התפילין היום במפעלים גדולים ומי שעשה תפילין שלי ושלך עשה גם את אלה שמצאת ואין סיבה לחוש להם בדווקא. ואין צריך להודיע לקונה. אבל צריך להודיעו שהבתים משומשים. וכמובן שיש לבדקם שהם עשויים כהוגן.
לעולם אסור לשים תפילין של רש”י ור”ת יחד, כמו שפסק מרן בש”ע (סי’ ל”ד ס”ד). וע”ש במשנ”ב (סק”כ) ובהערות איש מצליח שיש מקום להקל בזה לפ”ד הבא”ח, אך מרן הגר”ע יוסף זצ”ל חלק עליו.
לא מניחים אבל המניח לא עבר על איסור. עיין ש”ע ונושאי כליו סימן ש”א סעיף ז’ ועוד. וכן אמר מרן ראש הישיבה שליט”א באחד מהשיעורים במוצאי שבת, שתפילין אינם מוקצה בשבת ויכול לטלטלם מחמה לצל.
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
אכן עיקר מצות תפלין היא כל היום, אבל מפני שצריכים גוף נקי שלא יפיח בהם יסיח דעתו מהם ואין כל אדם יכול להיזהר בזה, לכן נהגו שלא להניחם כל היום (שו”ע או”ח ססי’ ל”ז ס”ב). ואם נראה לו שיוכל לעמוד בזה ילמד בהם אחר התפילה כמה שיוכל, אך כך היום ממש לא כל אחד יכול לעמוד בזה, ואיני מכירך לענות לך על כך, וכל אחד מכיר את עצמ.
ועכ”פ יש ענין גם בשל רש”י וגם בר”ת הן לפי הפשט והן לפי הקבלה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.