איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ו – אפריל 8, 2016
במנוחת אהבה חלק ב' כתוב שרק אם יש כמות ידועה ביום חול יהיה מותר לעשות בשבת בלילה של קמח קלי שאסורה מדרבנן לדעת מרן השו"ע. ועל כן כיון שאין כמות ידועה נראה לכאורה לאסור. ולענ"ד להתיר לעשות שתי וערב כיון שההסבר מה הוא בדיוק הסדר וכן ההשגחה שזה יעשה בצורה המותרת קשה, ונראה שיש לומר מי שלא ת"ח לעשות זאת בערב שבת ואח"כ יוכל להוסיף נוזלים בשבת שפשוט שמותר ממה שמו"ר במנוחת אהבה התיר לעשות טחינה בשבת.
הגאון רבי ציון בוארון פירסם השנה מודעות להכין העיסה לפני השבת.
אבל מן הדין אין צורך לכך, וכל שעושה כמות מועטת (בפרט שהבלילה על ידי מפתח) מותר כמו שכתב מר זקני בזכרי כהונה.
ואם ירצה להחמיר לעשות שתי וערב בשינוי, או בלילה רכה, תבוא עליו ברכה.
וראה מה שהארכתי בזה בס"ד בסוף ספר פרח מטה אהרון. ועיין עוד באור תורה ניסן תשע"ו סוף סימן פ"ו).
מאת: פלוני | תאריך: ל׳ בשבט ה׳תשע״ז – פברואר 26, 2017
רציתי לדעת למה זה ניקרא חומרא הרי באמת יש כאן לישה?
קמח קלי לא מתגבל ונילוש כ"כ טוב, ולא נעשה עיסה אחת ממש, ואיסורו רק מדרבנן, ובשינוי מותר