אין צריך לצום, רק לתת צדקה לפדיון תענית. ושיעור הפדיון כדי אכילת יום אחד ואפשר שפרשיות לבד, די בצדקה כל שהוא ואין צריך כדי אכילת יום אחד. עיין יריעות שלמה חלק א' פרק ד' סעיף כ"ד.
כולם לא מכריזין על צום גדליה, עיין בכה”ח שם אות כ”ז שיש גורסים במקום צום כיפור צום גדליה, ולכן כתב שאין להכריז עליו, וביאר הטעם מכיון שגם הוא ידוע לכל. וכן הוא בסידור איש מצליח.
לעולם אסור לשים תפילין של רש”י ור”ת יחד, כמו שפסק מרן בש”ע (סי’ ל”ד ס”ד). וע”ש במשנ”ב (סק”כ) ובהערות איש מצליח שיש מקום להקל בזה לפ”ד הבא”ח, אך מרן הגר”ע יוסף זצ”ל חלק עליו.
לא מניחים אבל המניח לא עבר על איסור. עיין ש”ע ונושאי כליו סימן ש”א סעיף ז’ ועוד. וכן אמר מרן ראש הישיבה שליט”א באחד מהשיעורים במוצאי שבת, שתפילין אינם מוקצה בשבת ויכול לטלטלם מחמה לצל.
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
אכן עיקר מצות תפלין היא כל היום, אבל מפני שצריכים גוף נקי שלא יפיח בהם יסיח דעתו מהם ואין כל אדם יכול להיזהר בזה, לכן נהגו שלא להניחם כל היום (שו”ע או”ח ססי’ ל”ז ס”ב). ואם נראה לו שיוכל לעמוד בזה ילמד בהם אחר התפילה כמה שיוכל, אך כך היום ממש לא כל אחד יכול לעמוד בזה, ואיני מכירך לענות לך על כך, וכל אחד מכיר את עצמ.
ועכ”פ יש ענין גם בשל רש”י וגם בר”ת הן לפי הפשט והן לפי הקבלה
השיעור השבועי – הלכות לספירת העומר ותולדות רבי משה זקן מאזוז זצ”ל
הרב יצחק מאזוז – מתי עונים אמן אחרי ברכה שבירך בעצמו ומתי אדם שדילג מילים באמצע הברכה יוצא ידי חובה | סימן רי”ד ו רט”ו סעיף א’
הרב יצחק מאזוז – האם עונים אמן על ברכת קטן, יהודי שמחלל שבת בפרהסיה, על גוי והאם אפשר לענות אמן על ברכות ששומעים דרך הרדיו וכשמלמדים ילדים קטנים או אנשים גדולים לברך האם אפשר להזכיר שם השם | סימן רט”ו סעיפים ב’-ג’
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.