עיין ביביע אומר (ח"ו סימן מ"ד) וזה לשונו שם "אם יש לתלות בדרך הטבע בריבוי המאכל ומשתה וכיוצ"ב אה"נ דלא הוי סימן קללה, ואין בזה כל סימן הן לטוב והן למוטב וכן הורתי כמה פעמים וכו' ובלבד שיתחזקו בלימוד תורתנו הקדושה שהיא חיינו ואורך ימינו וברוך ה'ועלתה להם שנה לחיים טובים ולשלום
שאל את הרב
נשיאת כפיים לאחר השקיעה ביום כיפור
שאלות נוספות בנושאבמשנה ברורה איש מצליח (סימן קכ"ט סק"א הערה 3) לענין נשיאות כפיים בבין השמשות כתבו שבדיעבד המיקל יש לו על מה לסמוך. ע"ש. משמע לכאורה שיש להחמיר שלא ישא כפיו. ואילו בסידור איש מצליח ליום כיפור בהלכות תפלת נעילה הלכה א' כתבו שבדיעבד יכולים לישא כפיהם בבין השמשות.ע"ש. ומשמע שיש לישא כפיהם. ואיך שיהיה, מה הנכון להלכה?
הרב מצליח מאזוז
כל הציבור ממתין לנשיאות כפים בנעילה יותר מכל יום צום ולכן אם לא הספיקו לפני השקיעה יעשו נשיאות כפים בין השמשות (וזה טעם לשינוי בין שתי הלשונות).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור