שאל את הרב
הרמ"א פוסק שמי שנולד באדר, ונעשה בר מצווה בשנה מעוברת, אינו נעשה בר מצווה עד אדר שני. ואילו במקום אחר פוסק הרמ"א שאם מת אביו באדר יתענה ביום הפטירה באדר ראשון. ורציתי לשאול למה הרמ"א פסק שבבר מצווה אדר שני הוא הקובע, וביום הפטירה אדר ראשון הוא הקובע. אשמח לקבל תרוצים.
הרב אדיר כהן
בשו"ת מהר"י מינץ (סימן ט') כתב דשאני אבילות שאם מת בשנה פשוטה, אם נתעברה השנה אחר כך נגמר דינו ומשפטו קודם שימלאו י"ב חודש דהיינו באדר ראשון, ואם כן שם שייך התענית והקדיש. וכן בכל שנה. ע"ש. וכן כתב הלבוש (סימן תרפ"א). וע"ע בספר תורת המועדים-פורים (סימן א' הערה ד') באורך.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור