א) בבית הכנסת הגדול בנתיבות בית יעקב (שטיבלאך) ויש שם 3 מקומות לתפילה ונהוג שם שאם יש חתן וכיוצא באחד המקומות כל המקומות גם שהחתן לא מתפלל עמהם וגם לא נראה ממקום המתפללים לא אומרים תחנון. האם נכון להלכה. אם אפשר מקורות. ב) אם היה חתן בתחילת התחנון ולאחר מכן יצא האם אומרים מזמור יענך ותפילה לדוד או אזלינן בתר אתחלתא.
הרב אדיר כהן
א) דוקא בברית מילה שנעשית בבית כנסת כתבו הפוסקים לפטור כל המנינים, אחר שבבית הכנסת שבו נעשית המילה תליא מילתא. אבל כשיש חתן בביהכ"נ, בחתן תליא, וא"כ דוקא המנין שלו נפטר מלומר תחנון. ועיין בילקוט יוסף תפלה ח"ב (עמוד תכב) ובספר הלכה ברורה ח"ז (סימן קל"א סעיפים כ"ט-ל'). ודע, שאף בברית סדר החיד"א בברכ"י (סימן קל"א סק"ד) שדוקא היכן שאבי הבן מתפלל נפטרים מלומר תחנון. ודיינו להקל בברית לפטור כל המניינים.
ב) כיון דאידחי אידחי, וכל שהיה החתן בשעת התפלה אין אומרים תחנון, ומי שרוצה ימתין למנין הבא ויאמר תחנון (כף החיים סימן קל"א ס"ק ס"ח).