על הפסוק "וַיִּקַּח אַהֲרֹן אֶת אֱלִישֶׁבַע בַּת עַמִּינָדָב אֲחוֹת נַחְשׁוֹן" מפרש רש"י: "אחות נחשון. מכאן למדנו הנושא אשה צריך לבדוק באחיה" השאלה היא - כיצד זה השתדך יצחק אבינו לרבקה - הרי לא שייך שבדק באחיה ? ומה עושים היום, אם יש אישה יראת שמים, אבל בעלת תשובה - מן הסתם בדיקה אצל אחיה לא תחמיא לה וגם לא שייך (לעניות דעתי) שיראת השמיים שלה קשורה לאחיה. ושוב, הרי דווקא רבקה, שעם משפחה ואח כזה - עדין צדיקה ויראת שמים, הרי שראויה היא לשידוך הטוב ביותר (מה שבדיוק קורה בתורה) השאלה היא לגבי פירוש רש"י, וגם לגבי יישום חוקי התורה היום.
הרב אמיר דאדוואנד
כשמסופק באשה יבדוק באחיה, ורוב הנשים של פעם היו בגדר 'ספק', כי מוצפנות היו בביתן, אמנם רבקה נבדקה היא עצמה ע"י אליעזר ועמדה במבחן הרבה מעבר למשוער, וגם יצחק ערך לה בדיקה טרם לקחה, ככתוב: ויביאה יצחק האהלה שרה אמו. ע"ש בפירש"י. לגבי בעלת תשובה בזמננו, ודאי שא"צ לבדוק באחיה שעדיין לא טעמו את האור, אלא לבדוק אותה, ואם היא בוגרת סמינר הרי היא בגדר בת תלמיד חכם לדעת רבנו החזו"א זצ"ל ולהבה"ח מרן הגר"ע יוסף שליט"א. רק יש לחשוש בחוזרת 'טריה' שמא היא עומדת בזכות "סיבוב הפורפרה" וכשזה יעמוד – היא תיפול ח"ו. צריך לבדוק שהיא שלימה יציבה וחזקה בדרכה החדשה. בברכת הצלחה רבה!