השו"ע בסימן רצא מדבר על זמנה של סעודה שלישית - משש שעות ומחצה. לא נאמר בפירוש זמן של סעודה שנייה. אולם, ניתן להסיק מכך, שזמנה עד שש שעות ומחצה, דהיינו חצות היום. אדם שאכל אחר חצות היום, הרי שהוא כבר אוכל בזמן סעודה ג'. בעל "ערוך השולחן" (שהוא פוסק אשכנזי) כותב שהוא תמה על כך, שהפוסקים לא דיברו על כך כו' וכן פוסק (סימן רפ"ח) שיש לאכול לכתחילה לפני חצות היום (כך כתב גם הרב דב ליאור). אולם בבית יוסף ובטור אין זכר לכך. השאלה היא: א) לכתחילה, האם יש לאכול לפני חצות היום (הגר"ע יוסף לא גילה דעתו בחזון עובדיה, אבל בנו הרב אברהם יוסף כתב שיש לאכול לכתחילה לפני חצות היום)? ב) מדוע הפוסקים הספרדים, לא הזכירו זאת? אולי מפני שלא ייחסו לכך חשיבות?
הרב יוסף פרץ
א) יש להתחיל משהו לפני חצות היום.
ב) אפשר שמשום שהתפילות המאוחרות לא היו נחלתן של הציבור הספרדי וע"כ לא פלפלו בזה, דזה פשוט שאסור להשאר בצום עד חצות, וממילא עושים קידוש וסעודה מוקדם.