שאל את הרב
מובא בהלכה שהנשים מוזהרות יותר מן האנשים במצות הדלקת נרות שבת, מהטעם ש"הן מצויות בבית ועוסקות בצרכי הבית", (הספרים אינם לפני, ואני מקווה שהעתקתי את הלשון המדויקת) רציתי לשאול- לשם מה הכפילות, גם "מצויות בבית" וגם "עוסקות בצרכי הבית", וכי לא מספיק לכתוב לשון אחת וגם אז היינו מבינים שהנשים מוזהרות יותר במצות נרות שבת?
הרב אדיר כהן
זה לא כפילות, אלא טעמים שונים (אף שקרובים הם אחד לשני)
טעם ראשון- כיוון שהם מצויות בבית, ועיקרו של נר זה נועד להאיר לנמצאים בבית.
טעם שני- כיוון שהן עוסקות בצרכי הבית- והדלקת הנר היא חלק מצרכי הבית שזה תפקיד שמוטל בעיקר על עקרת בית.
ואגב אומר שיש עוד טעם, מפני שכבתה נרו של עולם. עיין משנה ברורה (סימן רס"ג ס"ק י"ב).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור